Az IR (inzulinrezisztencia) kezelésének egyik alapja a testmozgás

Fontos, hogy rendszeressé kell tenni a testmozgást. Heti 3-4 alkalommal, azaz kb. minden másnap kellene mozognia egy IR-esnek, minimum fél órát (az intenzitás edzettségtől függ).

Miért fontos a rendszeres edzés?

– az izom az edzés során inzulin nélkül tudja felvenni a keringésből a glükózt, míg nyugalomban ehhez inzulinra van szüksége

– segíti a glükóz sejtekbe kerülését, kevesebb inzulin felhasználásával -› ezáltal csökkenti a hasnyálmirigy terhelését

– növeli a szervezet inzulin iránti érzékenységét

Egyedül nem megy…

– az IR-t komplexen kell kezelni, teljes életmódváltásra van szükség

– be kell látnunk, hogy a komplex kezeléshez szakemberek segítségét kell igénybe venni

– rendszeresen konzultálni kell az orvosunkkal

– dietetikus, táplálkozási szakember által összeállított, hosszú távon is tartható, személyre szabott étrendet kell követnünk

– a testmozgás előtt mindenképpen ajánlott egy jól képzett személyi edzőt is felkeresnünk

Miért fontos számodra, hogy személyi edzővel dolgozz?

– egy jó edző állapotfelmérés és mozgásminta szűréssel kezd, ezután komplex tervet dolgoz ki számodra

– segít, hogy elkerüld a sérüléseket, és megelőzd a túlterhelést, ami további stresszt okozhat

– segít a helyes mozgásminták kialakításában és azok rögzítésébe

– amennyiben szükséges, tartásjavító (korrekciós) edzésprogramot javasol a gerinced, ízületeid védelme érdekében

– megválasztja az edzésed helyes intenzitását

– személyre szabja az edzésedet

Egy jól képzett edző tudja, milyen mozgásformára van szükséged, ha inzulinrezisztens vagy:

– kardio edzés és ellenállással végzett edzések aránya

– súlyzós és saját testsúlyos gyakorlatok megválasztása

– milyen izomcsoportokat (izomláncokat) milyen súlyokkal, ismétlésszámokkal dolgoztass meg

– milyen sorrendben gyakorold a mozgásokat

– milyen pihenőidőket alkalmazz

– milyen rendszerességgel, milyen intenzitású edzéseket végezz

Javasolt:

– 2-3 havonta testösszetétel-mérés

– a sportmozgások során pulzusmérő öv/óra használata (amit én biztosítok)

– rendszeres vércukor-mérés (akár edzés közben is)

Ne feledd!

– egy jó edzésen meg fogsz izzadni!

– át fogod lépni a komfortzónádat!

– ne félj a súlyoktól!

– edzés után ne jutalmazd meg magad édességekkel!

– fontos a fokozatosság és a regeneráció!

– figyelj a légzésedre!

A kevesebb néha több – avagy ne ess túlzásokba heti 7x 1,5-2 órás edzésekkel!!!

Ha egészségesebb életre vágysz, nem tudod merre indulj, úgy érzed, elsüllyedsz a táplálkozási- és életmód tanácsok tengerében, akkor keress fel MES trénert (Medical fitnesz szakértőt)!

A megfelelő minőségű és mennyiségű testmozgás pozitív hatással van az IR-re!

Facebook
Email

Megtanítalak fájdalom nélkül, helyesen mozogni!

Nem tudod, melyik mozgásprogram a megfelelő a Számodra? Keress bátran elérhetőségeim egyikén, segítek eligazodni!

Kedves Látogató! Tájékoztatlak, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket használunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás