Mozgásprogram várandósoknak

Minden várandósság egy csodálatos állapot!
Nagyjából 8-9 hónapod lesz felkészülni a szülésre, és az anyai szerepre. Biztosan sok könyvet elolvasol, talán szülés felkészítő tanfolyamokra is jelentkezel, esetleg részt veszel kismama-jógán, és meghallgatod az anyukád és közeli barátaid tanácsait. Elmesélik majd, hogyan élték meg a várandósságot, hogyan ettek lekváros palacsintát csemege uborkával este tízkor, hogy hívták azt a másik édesanyát, akivel egy napon szültek, és azóta is tartják a kapcsolatot, és milyen cuki kis ruhában vitték haza a gyermeküket a kórházból . Talán el tudják mondani, nagyjából mire számíthatsz, tanácsot adnak, hogyan szoptasd, fürdesd, pelenkázd és öltöztesd a babát.
És veled mi lesz? KI GONDOL az ÉDESANYÁRA? Arra a re, akinek a teste hormonálisan és fiziológiásan is teljesen megváltozik a 9 hónap alatt, majd a szülés során bizonyos hatások érik a testét, a szervrendszerét, nem beszélve a várandósság alatti és a szülés után kialakuló izom-egyensúlytalanságokról!
Foglalkozni kellene az anyai testtel, ami kihord és életet ad egy csodálatos teremtménynek. Az anyát fel lehet készíteni a szülésre, és az azt követő állapotra is, hogy minél hatékonyabban regenerálódjon és el tudja látni teendőit később is. Enélkül hogyan tudna helyt állni egy olyan csoda, mint egy anya, akinek a teste “már nem a régi”? És már nem csak magát kell ellátnia, hanem egy (vagy több) gyermeket is, a babát emelgetni kell a kiságyból ki-be, a babakocsit is meg kell emelni, ha fel szeretne jutni a lépcsőn, és esetleg elvégezni a házimunkát is…
Van egy szuper hírem! Fel lehet készülni a szülésre, és az azt követő időszakra is!
Sőt, a várandósság alatt végzett testmozgásnak kifejezetten pozitív hatásai vannak az anyára és a magzatra nézve egyaránt:
– Az anya szempontjából például kevesebb lehet a súlygyarapodás, csökkenhet a terhességi cukorbetegség valószínűsége és csökkenhet a stressz inkontinencia kialakulásának esélye is.
– A magzat szempontjából például kevesebb lehet a kórosan nagy magzati súly előfordulása, a megnövekedő vérellátás és jobb oxigén szint pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy majd kisgyermekkorban kiegyensúlyozottabb legyen a fizikai és mentális fejlődése, 5 éves korban pedig akár magasabb intelligencia értékkel és nyelvi képességekkel is bírhat.
Minden trimeszterben más az energiaszint, a hormonális és fiziológiás változások, és az esetleges reggeli rosszullétek is meghatározhatják a közérzetet (erre kifejezetten pozitív hatással lehet a várandósság alatt végzett megfelelő testmozgás). Amennyiben az orvosod hozzájárul hogy mozogj, megkezdhető a testmozgás!
De! Nincs két egyforma várandósság, nincs két egyforma szülés, és nincs két egyforma szülés utáni regeneráció sem.
Egy szakértő edző azonban tudja, mire van szükséged:
  • személyre szabott mozgásprogramot tervez, és a várandósságod aktuális állapotához igazítja az edzéstervedet
  • figyel arra, hogy megfelelő terhelést kapj, hogy a keringési rendszered és az ízületeid is megfelelően karban tartsd
  • megtanítja a helyes légzéstechnikát, ami a jobb oxigénellátás miatt, és a core-izmok megfelelő működése miatt is kiemelten fontos
  • felkészít fizikálisan is a szülésre, akár egy sporteseményre (pl. maraton), és az azt követő élethosszig tartó anyai szerepre
  • akár napi szinten is módosítja az edzésedet, ha szükséges
  • megkérdezi, hogy aludtál, mit ettél, milyen a vérnyomásod és a mentális állapotod
  • vigyáz rád, rátok!
Ha SZERETNÉL FELKÉSZÜLNI AZ ANYASÁGRA,
szeretnéd, hogy egy szakértő segítsen neked,
szeretnéd könnyebbé tenni a várandósságod,
a szülést és az azt követő időszakot,
akkor keress bizalommal!