Pulzuskontrollált edzés

Legyen az edzésed valóban személyre szabott – EKG pontosságú pulzusmérő eszközzel!

A személyi edzéseimen (általam biztosított) Polar mellkaspántos pulzusmérő szenzort használunk, hogy biztonságosabb legyen az edzésed, és kiszámítható legyen a fejlődésed, alul- vagy túlterhelés nélkül!
Miért fontos ez?

Az edzésed intenzitását valóban személyre tudjuk szabni, sőt, a pulzusszámodon látjuk, hogy aznap mennyire vagy terhelhető.
Gondolkodtál már azon, hogy a szíved is egy izom, és ha mozogsz, a szívedet is edzed? Vajon honnan tudod, hogy mi a megfelelő terhelés a szíved számára? Oké, egy kicsit lihegsz, de a szíved nem fog szólni, ha túl sok neki, nem produkál izomlázas tüneteket.

Milyen információkat kapsz egy pulzuskontrollos edzésen?

Az edzés közben látjuk, hogy éppen mennyi a pulzusszámod (Bpm= Beat per minute), melyik intenzitási zónában vagy, hány kalóriát égettél eddig. A pulzusszámodon látjuk, hogy mennyi pihenőre van szükséged két gyakorlat között.
Milyen információkat kapsz a pulzuskontrollált edzés végén?
  • edzés időtartama
  • átlag pulzusszám (HR avg)
  • maximális pulzusszám (HR max)
  • kalóriák
  • zsírégetés %-ban
  • edzés utáni javasolt pihenő idő
  • terhelés intenzitása
  • az edzés során mért pulzus grafikonon ábrázolva
  • mennyi időt töltöttél az adott intenzitási zónákban (színek szerint jelölve a zónák)
Hogyan zajlik a pulzuskontrollált edzés?

A kliensem letölti és regisztrál az ingyenes Polar Beat alkalmazásba, megadja az adatait (nem, életkor, magasság, testsúly, aktivitás/hét). Amikor megérkezik a személyi edzésre, az edzés időtartamára kap tőlem egy Polar H10 pulzusmérő eszközt, amelyet a mellkasán rögzít egy rugalmas, kényelmes puha mellkaspánt segítségével.
A Polar Beat alkalmazás bluetooth-on összekapcsolódik a felhelyezett mellkaspánttal és szenzorral, és kezdődik az edzés. Az edzés során minden pillanatban látjuk, mennyi a sportoló aktuális pulzusszáma, és ez alapján, ha szükséges, csökkentem vagy növelem az intenzitást, és látjuk, ha pihenőre van szüksége a szervezetének.
Mivel nincs két egyforma nap, ezért nem lehet mindig ugyanolyan intenzitású edzéseket sem végezni. Az edzés során a kliensem pulzusszámán látom, ha keveset aludt, ideges, vagy az edzés előtt ivott egy kávét. A pulzusszámot sok dolog befolyásolhatja.

Az edzések naplózása

Az edzéseket a Polar Beat alkalmazában bármikor vissza tudjuk nézni, és látjuk, hogy az adott edzésterv aznap és például 2 hete milyen hatással volt a sportolóm szervezetére (akkor és most).
Látjuk, hogy mennyit edzett a sportolóm az adott hónapban.

Ez is érdekelhet:
A pulzuskontroll alapjai
Pulzusmérés – pulzusszámmérés
A pulzusszámot befolyásoló tényezők
Ébredési pulzusszám és a HRV