Inzulinrezisztencia edzés

Az IR (inzulinrezisztencia) kezelésének egyik alapja a mozgás.
Fontos, hogy rendszeressé kell tenni a testmozgást. Heti 3-4 alkalommal, azaz kb. minden másnap kellene mozognia egy IR-esnek, minimum fél órát (az intenzitás edzettségtől függ).
Miért fontos a rendszeres edzés?
  • az izom az edzés során inzulin nélkül tudja felvenni a keringésből a glükózt, míg nyugalomban ehhez inzulinra van szüksége
  • segíti a glükóz sejtekbe kerülését, kevesebb inzulin felhasználásával -› ezáltal csökkenti a hasnyálmirigy terhelését
  • növeli a szervezet inzulin iránti érzékenységét
Egyedül nem megy…
  • az IR-t komplexen kell kezelni, teljes életmódváltásra van szükség
  • be kell látnunk, hogy a komplex kezeléshez szakemberek segítségét kell igénybe venni
  • rendszeresen konzultálni kell az orvosunkkal
  • dietetikus, táplálkozási szakember által összeállított, hosszú távon is tartható, személyre szabott étrendet kell követnünk
  • a testmozgás előtt mindenképpen ajánlott egy jól képzett személyi edzőt is felkeresnünk

Miért fontos számodra, hogy személyi edzővel dolgozz?
  • egy jó személyi edző állapotfelmérés és mozgásminta szűréssel kezd, ezután komplex tervet dolgoz ki számodra
  • segít, hogy elkerüld a sérüléseket, és megelőzd a túlterhelést, ami további stresszt okozhat
  • segít a helyes mozgásminták kialakításában és azok rögzítésébe
  • amennyiben szükséges, tartásjavító (korrekciós) edzésprogramot javasol a gerinced, ízületeid védelme érdekébe
  • megválasztja az edzésed helyes intenzitását
  • személyre szabja az edzésedet

Egy jól képzett edző tudja, milyen mozgásformára van szükséged, ha inzulinrezisztens vagy:
  • kardio edzés és ellenállással végzett edzések aránya
  • súlyzós és saját testsúlyos gyakorlatok megválasztása
  • milyen izomcsoportokat (izomláncokat) milyen súlyokkal, ismétlésszámokkal dolgoztass meg
  • milyen sorrendben gyakorold a mozgásokat
  • milyen pihenőidőket alkalmazz
  • milyen rendszerességgel, milyen intenzitású edzéseket végezz

Javasolt:
  • 2-3 havonta testösszetétel-mérés
  • a sportmozgások során pulzusmérő öv/óra használata (amit én biztosítok)
  • rendszeres vércukor-mérés (akár edzés közben is)

Ne feledd!
  • egy jó edzésen meg fogsz izzadni!
  • át fogod lépni a komfortzónádat!
  • ne félj a súlyoktól!
  • edzés után ne jutalmazd meg magad édességekkel!
  • fontos a fokozatosság és a regeneráció!
  • figyelj a légzésedre!
  • elengedhetetlen, hogy figyelj a megfelelő minőségű és mennyiségű alvásra!

A kevesebb néha több! – avagy ne ess túlzásokba heti 7x 1,5-2 órás edzésekkel!!!

Ha egészségesebb életre vágysz, nem tudod merre indulj, úgy érzed, elsüllyedsz a táplálkozási- és életmód tanácsok tengerében, akkor keress bátran, segítek az iránymutatásban!
Tapasztalatból tudom, milyen IR-esként élni, az általam javasolt módszereket én is kipróbáltam, nekem segítettek.
Engedd meg, hogy én is segítsek Neked!