Peak Gym Aréna +36-70-220-1064 barbi@sudibarbara.hu

Inzulinrezisztencia edzés

Az IR (inzulinrezisztencia) kezelésének egyik alapja a mozgás.

Fontos, hogy rendszeressé kell tenni a testmozgást. Heti 3-4 alkalommal, azaz kb. minden másnap kellene mozognia egy IR-esnek, minimum fél órát (az intenzitás edzettségtől függ).

Miért fontos a rendszeres edzés?
– az izom az edzés során inzulin nélkül tudja felvenni a keringésből a glükózt, míg nyugalomban ehhez inzulinra van szüksége
– segíti a glükóz sejtekbe kerülését, kevesebb inzulin felhasználásával -› ezáltal csökkenti a hasnyálmirigy terhelését
– növeli a szervezet inzulin iránti érzékenységét

Egyedül nem megy…
– az IR-t komplexen kell kezelni, teljes életmódváltásra van szükség
– be kell látnunk, hogy a komplex kezeléshez szakemberek segítségét kell igénybe venni
– rendszeresen konzultálni kell az orvosunkkal
– dietetikus, táplálkozási szakember által összeállított, hosszú távon is tartható, személyre szabott étrendet kell követnünk
– a testmozgás előtt mindenképpen ajánlott egy jól képzett személyi edzőt is felkeresnünk

Miért fontos számodra, hogy személyi edzővel dolgozz?
– egy jó személyi edző állapotfelmérés és mozgásminta szűréssel kezd, ezután komplex tervet dolgoz ki számodra
– segít, hogy elkerüld a sérüléseket, és megelőzd a túlterhelést, ami további stresszt okozhat
– segít a helyes mozgásminták kialakításában és azok rögzítésében
– amennyiben szükséges, tartásjavító (korrekciós) edzésprogramot javasol a gerinced, ízületeid védelme érdekében
– megválasztja az edzésed helyes intenzitását
– személyre szabja az edzésedet

Egy jól képzett edző tudja, milyen mozgásformára van szükséged, ha inzulinrezisztens vagy:
– kardio edzés és ellenállással végzett edzések aránya
– súlyzós és saját testsúlyos gyakorlatok megválasztása
– milyen izomcsoportokat (izomláncokat) milyen súlyokkal, ismétlésszámokkal dolgoztass meg
– milyen sorrendben gyakorold a mozgásokat
– milyen pihenőidőket alkalmazz
– milyen rendszerességgel, milyen intenzitású edzéseket végezz

Javasolt:
– 2-3 havonta testösszetétel-mérés
– a sportmozgások során pulzusmérő öv/óra használata (amit én biztosítok)
– rendszeres vércukor-mérés (akár edzés közben is)

Ne feledd!
– egy jó edzésen meg fogsz izzadni!
– át fogod lépni a komfortzónádat!
– ne félj a súlyoktól!
– edzés után ne jutalmazd meg magad édességekkel!
– fontos a fokozatosság és a regeneráció!
– figyelj a légzésedre!
– elengedhetetlen, hogy figyelj a megfelelő minőségű és mennyiségű alvásra!

A kevesebb néha több! – avagy ne ess túlzásokba heti 7x 1,5-2 órás edzésekkel!!!

Ha egészségesebb életre vágysz, nem tudod merre indulj, úgy érzed, elsüllyedsz a táplálkozási- és életmód tanácsok tengerében, akkor keress bátran, segítek az iránymutatásban!

Tapasztalatból tudom, milyen IR-esként élni, az általam javasolt módszereket én is kipróbáltam, nekem segítettek.

Engedd meg, hogy én is segítsek Neked!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük